Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010

The dark genius of Caravaggio


"Μετά από μια ανιαρή μαθητεία, ο Καραβάτζιο πήγε στη Ρώμη. Ως το 1592, προκαλούσε σκάνδαλα, όχι μόνο λόγω του βίαιου χαρακτήρα του αλλά και εξαιτίας των αμφιλεγόμενων μεθόδων ζωγραφικής του. Απέρριψε τις μακρείς προετοιμασίες που ήταν παραδοσιακές στην Κεντρική Ιταλία, προτιμώντας να εργάζεται απευθείας στο αντικείμενο με λάδι, φιγούρες μισού μήκους (?), ζωντανές, όπως είχε εξασκηθεί από τους Βενετούς. Σκόπευε να κάνει πίνακες που απεικονίζουν την αλήθεια και καταδικάστηκε μέσω της κριτικής γιατί ήταν νατουραλιστής (φυσιοδίφης). Παρά τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις, στον Καραβάτζιο ανατέθηκαν πίνακες μεγάλης κλίμακας. Παρόλα αυτά, συγκεκριμένα έργα μετά το 1600 έγιναν μόνο για να απορριφθούν από τους προστάτες με τη λογική της απρέπειας και της θεολογικής ανακρίβειας. Η πρωτοποριακή δουλειά του, παρόλα αυτά, κέρδισε θερμή υποστήριξη και ήταν ένα αντίδοτο-καλωσόρισμα στον Μανερισμό ή από καλλιτέχνες πιο χαλαρούς όσον αφορά στα θρησκευτικά θέματα.


"Το αποτέλεσμα των μεθόδων του Καραβάτζιο που κάνει συστηματικά και σκόπιμα, για την πρώτη φορά στην ιστορία της τέχνης, είναι να καταστρέφει το κενό μεταξύ του γεγονότος του πίνακα και του θεατή".

Ο Michelangelo Merisi, γνωστός ως Caravaggio (1571-1610) πέτυχε μια από τις σημαντικότερες επαναστάσεις στην ιστορία της ζωγραφικής. Κληρονόμησε ένα κόσμο όπου ο κλασσικός ιδεαλισμός του Μιχαήλ Άγγελου ήταν ακόμα κανονιστικός, ειδικά στην απεικόνιση του ανθρώπινου σώματος και όπου οι εκκεντρικότητες των διαδόχων του, οι οποίοι δεν ζωγράφιζαν from life at all..., νόθευσε τη δημοφιλή έννοια του τι πραγματικά βλέπει το μάτι. Απέρριψε και τα δύο εντελώς. Ζωγράφιζε με μια ένταση ρεαλισμού που δεν είχε προηγηθεί και η επίδρασή του ήταν τόσο άμεση, βαθιά και διαρκής που επηρρέασε όλους τους μεγάλους ζωγράφους του πρώτου μισού του 17ου αιώνα. Η ιδιοφυϊα καθενός μετάλλαξε τον νέο ρεαλισμό με μια ποικιλία τρόπων, κάνοντας την περίοδο ταυτόχρονα το αποκορύφωμα και τη χρυσή εποχή της Ευρωπαικής τέχνης."

Asteria, μη με αποπάρεις πάλι! Αυτός είναι ο πιο καλός πίνακας για μένα, καλός ο Καραβάτζιο αλλά πολύ σκοτεινός. Αυτή τη χρονική στιγμή βέβαια, τον συμπαθώ ιδιαίτερα, όπως συμπαθώ όσους έκαναν παράξενη ζωή, είναι "φίλοι" μου ;-)

Ας περάσουμε στον επόμενο καλλιτέχνη! Ακούω τις προτάσεις σας και σας παρακαλώ να βρούμε και κείμενο στα Ελληνικά, φτάνει η μετάφραση!!! 

2 ΣΚΕΨΕΙΣ:

asterias 16/3/10, 12:14 μ.μ.  

Δεν θα σε πείσω για το αντίθετο Ιωναθανούλι,αν και γνώμη μου είναι το "λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" και ελληνιστείν...;-)

Ionathan 16/3/10, 2:00 μ.μ.  

Ούτε και εγώ προσπαθώ να σε πείσω βρε για κάτι, άλλωστε είναι έτσι όπως τα είπες. Απλά παρέθεσα το κείμενο και ένα βίντεο με τα έργα του, έτσι για να μάθουμε 2 πράγματα για την αφεντιά του.

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008, mail@me

Back to TOP  

SYNC BLOGS
free website stats program