Confession*
Πριν από 5 ώρες
αφιερώνεται στο Μυρτιλάκι
είμαι του '75 και πάσχω από μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα, στάδιο IV. Έχω κάνει τις ΧΜΘ (Taxotere, Carboplatin, Avastin, Gemzar, Cisplatin & Alimta). Τώρα παίρνω Tarceva και με το χάπι αυτό ελπίζω να συνεχίσω τη ζωή μου στο επίπεδο ποιότητας που έχω τώρα για όσο πάει.
Εδώ θα βρεις: τραγούδια, νέα, φωτογραφίες και περιγραφές από ταξίδια μου όπως και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα που θα αρέσουν σε μένα ή σε αναγνώστες. Μπορείς να ρωτήσεις αν κάτι σε ενδιαφέρει προσωπικά και να ζητήσεις οτιδήποτε. giorgos@ionathan.info
© Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008, mail@me
Back to TOP
6 ΣΚΕΨΕΙΣ:
Δυστυχώς το "ψαχτήρι" αυτή την φορά δεν είχε αποτέλεσμα...
Δεν βρήκα κάτι που να αναφέρει την ¨"Υγεία".... Οταν γυρίσεις θα το βρείς εσύ και θα μας το γράψεις!!!
ΙΕΡΑ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ
Είναι η πιο φημισμένη πηγή στον κόσμο, με ένα εκπληκτικό μαρμάρινο τέμπλο, για το οποίο συνεργάστηκαν πολλοί καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες, κατά παραγγελία του Πάπα Κλήμη του 12ου.
Πρόκειται για μια ολόκληρη παράσταση, μια σκηνογραφία, με θέμα τα νερά του Ωκεανού και των πηγών.
Πρωταγωνιστής επί σκηνής, είναι ο ίδιος ο Ποσειδώνας πάνω στο άρμα του, με τους Τρίτωνες και τα φτερωτά άλογα της θάλασσας. Αυτό είναι το βασικό θέμα, χωρίς, ωστόσο, να είναι και το μοναδικό.
Ψηλά, πάνω στην επίστεψη της Κρήνης, στέκονται οι τέσσερις εποχές, με τη μορφή γυναικών, που κρατούν στα χέρια τους χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε εποχής.
Υπάρχουν ακόμη δυο ανάγλυφες παραστάσεις, που εικονογραφούν δυο ιστορίες, που έχουν σχέση με την Fontana di Trevi. Αλλά και δύο ακόμη αγάλματα γυναικών, που στέκονται μέσα σε κόγχες, δεξιά και αριστερά, πίσω από το άγαλμα του Ποσειδώνα. Είναι η Υγεία και η Αφθονία.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
Μυθογραφημένη με πολλούς τρόπους, αυτή η Φοντάνα, είναι ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα αξιοθέατα που έχουν σε πρώτη προτεραιότητα οι τουρίστες που φτάνουν στη Ρώμη. Μαζί με το Κολοσσαίο, τον Άγιο Πέτρο στο Βατικανό και τα σκαλιά της Πιάτσα Ντι Σπάνια, η Fontana di Trevi, είναι ένα από τα «σήματα» της Αιώνιας πόλης, με μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Fontana di Trevi, είναι διάσημη από δυο ταινίες της δεκαετίας του 1960, που έχουν θέμα την ίδια, απογειώνοντας τη φήμη της.
Είναι αξέχαστη η σκηνή με την Ανίτα Έκμπεργκ να πλατσουρίζει στα νερά της από την ταινία «La Dolce Vita» του Federico Fellini. Είναι η Φοντάνα των δέκα σπουδαίων καλλιτεχνών και αρχιτεκτόνων, που συνεργάστηκαν για να την ολοκληρώσουν. Η Fontana di Trevi, είναι από τα νεότερα μνημεία της Ρώμης, με ζωή 250 μόνο χρόνων. Ωστόσο, πολλά χρόνια πριν, υπήρχαν όνειρα από τον κατά καιρούς Πάπα για την κατασκευή μιας κρήνης σε αυτό το σημείο, δηλαδή, στην πλάτη του Παλάτσο Πόλι. Ένας από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες στον οποίο οφείλονται πολλά αρχιτεκτονικά μνημεία της Αιώνιας Πόλης, ο Μπερνίνι, είχε παρουσιάσει μια πρόταση για μια Φοντάνα σ' αυτό το μέρος, αλλά τα σχέδιά του δεν έγιναν πραγματικότητα.
Από το τέλος της Αναγέννησης, οι Ποντίφικες, είχαν διαλέξει αυτή την περιοχή στο λόφο του Κουιρινάλε, για να παραθερίζουν. Στην κορυφή του λόφου, πολύ κοντά στη Fontana di Trevi (αν ακολουθήσει κανείς τη Via della Dataria), βρίσκεται το Palazzo del Quirinale, που ήταν παλιότερα θερινή κατοικία του Πάπα και σήμερα, είναι κατοικία του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας.
Το 1732, ο Πάπας Κλήμης ο 12ος, θα αναθέσει, τελικά, στον αρχιτέκτονα Νικολό Σάλβι, το σχεδιασμό και τη δημιουργία της Fontana di Trevi.
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝΕΣ
Για την κατασκευή της, χρειάστηκαν 30 χρόνια και η συνεργασία πολλών καλλιτεχνών, για τα γλυπτά που υπάρχουν στο τέμπλο της. Η κρήνη, ολοκληρώθηκε το 1762.
Το κεντρικό θέμα της, ο Ποσειδώνας με τα άλογα και τους Τρίτωνες, είναι έργο του Giovanni Battista Maini, που όμως δεν πρόλαβε να το τελειώσει και το ολοκλήρωσε, τελικά, ένας άλλος γλύπτης, ο Pietro Bracci.
Είναι μια εντυπωσιακή σύνθεση, με τον Ποσειδώνα πάνω σε άρμα, που έχει τη μορφή θαλασσινής αχιβάδας και σέρνεται από δυο θαλασσινά, φτερωτά άλογα, που τα οδηγούν δυο τρίτωνες.
Το ένα άλογο είναι αγριεμένο και ο Τρίτωνας καταβάλει προσπάθεια να το συγκρατήσει στο άρμα. Το άλλο άλογο, είναι ήρεμο και ο Τρίτωνας που το οδηγεί, φυσάει μια κοχύλα. Τα δυο άλογα, συμβολίζουν τις δυο όψεις της θάλασσας, όταν είναι αγριεμένη κι όταν είναι κάλμα.
Μπροστά από αυτή τη σύνθεση, τα νερά της Φοντάνας, τρέχουν ζωηρά και δημιουργούν μια μεγάλη πισίνα.
Πίσω από τον Ποσειδώνα, στο μαρμάρινο φόντο, δεξιά και αριστερά, μέσα σε δυο κόγχες, υπάρχουν δυο αγάλματα, που είναι έργα του γλύπτη Filippo Della Valle. Στην αριστερή κόγχη, στέκει το άγαλμα της Αφθονίας και στη δεξιά το άγαλμα της Υγείας.
Το νερό που τρέχει σ' αυτή τη Φοντάνα, προέρχεται από το Aqua Vergine, (νερό της Παρθένου), που δέσμευσε το 19 π.Χ. σε ένα υπόγειο υδραγωγείο, ο Μάρκος Ουψάνιος Αγρίπας, για τις θέρμες του. Ο Αγρίπας αυτός, ήταν δεξί χέρι του Αυτοκράτορα Αύγουστου.
Στο Aqua Vergine και στον Αγρίπα, αναφέρονται δυο ρελιέφ από μάρμαρο που βρίσκονται πάνω από τις δυο κόγχες και σε απόλυτη αντιστοιχία με αυτές. Και τα δυο αυτά ρελιέφ, φτιάχτηκαν από τους γλύπτες Giovanni Battista Grossi και Andrea Bergondi.
Κοιτάζοντας ακόμη πιο ψηλά, στο τέμπλο της Fontana di Trevi, υπάρχουν άλλα τέσσερα αγάλματα, που εικονίζουν τη δύναμη και τη σημασία που έχει το νερό στις τέσσερεις εποχές. Κάθε μια από τις γυναίκες-αγάλματα που παριστάνουν τις εποχές του χρόνου, έχουν πάνω τους γνωρίσματα της εποχής που συμβολίζουν.
Τα τέσσερα αυτά αγάλματα, έχουν φιλοτεχνηθεί από τους γλύπτες Corsini, Ludovisi, Pincelloti και Queirolo.
Ένα ακόμη γλυπτό από μάρμαρο, βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του τέμπλου αυτής της κρήνης και δεν είναι άλλο, από το στέμμα του Ποντίφικα Κλήμη του 12ου, που είναι έργο του γλύπτη Paolo Benoglia.
Όλο αυτό το εντυπωσιακό σκηνικό της κρήνης έχει πλάτος 20 μέτρα και ύψος 26 μέτρα.
Στο αριστερό πλευρό της Fontana di Trevi, υπάρχει ακόμη μια πιο μικρή κρήνη, η Fontanina
ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΤΩΝ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΩΝ
Είναι παλιά συνήθεια για όσους φτάνουν μέχρι εδώ, μπροστά στη Fontana di Trevi, να γυρίζουν την πλάτη τους στην Κρήνη και να ρίχνουν πάνω από τον ώμο τους, χωρίς να βλέπουν, ένα κέρμα στη λίμνη της Φοντάνα, για να είναι σίγουροι έτσι, ότι θα ξαναγυρίσουν στη Ρώμη.
Και φαίνεται, ότι αυτή τη συνήθεια, την τιμούν πολλοί από τους επισκέπτες της κρήνης, αν κρίνει κανείς από τα κέρματα που μαζεύουν οι άνθρωποι του Δήμου, κάθε φορά που την καθαρίζουν. Υπολογίζεται ότι μαζεύουν περισσότερα από 150.000 ευρώ το χρόνο από αυτά τα κέρματα, στα νερά της Φοντάνα.
Οι ερωτευμένοι, δεν παραλείπουν να τιμήσουν και τη διπλανή, Φοντανίνα του έρωτα. Ωστόσο, η ίδια η Ρώμη, εκτός από Αιώνια πόλη, είναι και ένας αιώνιος έρωτας.
Τόσο η κεντρική παράσταση της αυτής της κρήνης, όσο και τα περισσότερα από τα αγάλματα που τη συμπληρώνουν, έχουν θέματα, που πηγάζουν από την Ελληνική μυθολογία, και πέρασαν στους Ρωμαίους
Ο Ποσειδώνας με τα φτερωτά άλογα της θάλασσας και τους Τρίτωνες, οι συμβολισμοί της Αφθονίας (Κέρας της Αμάλθειας), και της Υγείας με το φίδι, είναι χαρακτηριστικά δανείσματα από το αρχαιοελληνικό μυθολόγιο. Μόνο, που οι Ιταλοί, φαίνεται να τα γνωρίζουν καλύτερα από τους Έλληνες και να τα διακονούν με τον τρόπο που τους πρέπει.
Παρ' ότι βρίσκεται στο κέντρο της Ρώμης, αυτή η μνημειώδης κρήνη είναι κρυμμένη μέσα σε ένα λαβύρινθο από στενά δρομάκια, πίσω από δυο πολυσύχναστους, μεγάλους δρόμους, τη Via del Corso και τη Via del Tritone. Και είναι συνήθως εντυπωσιακός ο τρόπος που φανερώνεται ξαφνικά αυτή η Φοντάνα, που μοιάζει ακόμη πιο μεγάλη απ' ότι είναι. Ένα ακατάπαυστο παιγνίδι με τα αγάλματα και το νερό, αλλά και με τη γοητεία αυτής της Αιώνιας πόλης, που είναι αιώνες παλιά και μαζί, σύγχρονη, λες και έχει με το μέρος της τη μηχανή του χρόνου.
Γυρίζω την πλάτη και ρίχνω ένα κέρμα, ίσα για να πω arrivederci...
Δημοσίευση σχολίου