Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Χορήγηση Ποσοστού Αναπηρίας

Τι να πω τώρα; Δεν έχω συνηθίσει έτσι αλλά θα πάω ανάποδα, αφού έτσι πάει το σύστημα... Είσαι καρκινοπαθής λέει, έχεις κάποια δικαιώματα, έλα να πάρεις ένα χαρτί και μετά ότι μπορείς και θες πάρε! Δεν ξεκινάμε δηλαδή με το σκοπό να πάρουμε αναπηρική σύνταξη γιατί είναι πολύ μακρινός στόχος και δεν φαίνεται μέσα από το λαβύρινθο των γραφείων όλη η διαδικασία... Για πάμε να το δούμε!
Πρώτη Επαφή με την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Υγείας

Την πρώτη φορά θα πας αγαπητέ να γνωριστείς, να σε δούνε και να τους δεις, να καταθέσεις τα χαρτιά σου και να σου δώσουν ραντεβού μετά από 3-4 ημέρες. 

Που θα πας; Ανάλογα με την περιοχή που μένεις, στην Νομαρχία που ανήκεις, δες εδώ για λεπτομέρειες, να μην τα αναφέρω πάλι. Στην επαρχία φαντάζομαι η επιτροπή θα είναι μέσα στην κάθε Νομαρχία.

Τι δικαιολογητικά πρέπει να έχεις;
1. Πρόσφατο και πρωτότυπο Ιατρικό Πιστοποιητικό που θα αναφέρεται η παρούσα νόσος, από Δημόσιο Νοσοκομείο και θα πρέπει να φέρει Αριθμό Πρωτοκόλλου και το γνήσιο της υπογραφής του ιατρού. Αν είναι πιστοποιητικό από το ΙΚΑ, να έχει Αρ. Πρωτοκόλλου από το ΙΚΑ και σφραγίδα του διυθυντή της μονάδας του υπ/τος του ΙΚΑ.
2. Αίτηση (υπάρχει στην υπηρεσία)
3. Φωτοτυπία βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας από τον Δήμο, Κοινότητα, λογαριασμό μιας ΔΕΚΟ τελοσπάντων για να ξέρουν ότι μένετε όντως εκεί που λέτε (μου δέχτηκαν και λογαριασμό της Cosmote)
4. Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας
5. Αν υπάρχει προγενέστερη απόφαση της επιτροπής, να προσκομιστεί κι αυτή

Στην αίτηση που θα βρεις εκεί, θα διαπιστώσεις ότι:

Α) μπορείς να πάρεις ποσοστό αναπηρίας για να το χρησιμοποιήσεις για:

1. α) Επίδομα Πρόνοιας
    β) Επίδομα Παραπληγίας
    γ) Επίδομα Κίνησης
    δ) Για ατέλεια αυτοκινήτου (δεν είναι για καρκινοπαθείς)
    ε) Ποσοστό Αναπηρίας
2. Εφορία (ΔΟΥ) για το οικονομικό έτος.... (νομίζω πρέπει να έχει κάποιος μεγάλο εισόδημα για να τον ωφελήσει αυτό το χαρτί)
3. Κάρτα απεριορίστων διαδρομών
4. Έγκριση Θεραπειών-Λογοθεραπειών-Φυσικοθεραπειών-Λουτροθεραπειών από... ως...
5. Αναρρωτική άδεια
6. Εκπρόθεσμα νοσήλεια
7. Έγκριση αποκλειστικών νοσοκόμων από ... ως ...

Β) Παρακαλώ να μου χορηγηθεί Πιστοποιητικό Καλής Υγείας και Φυσικής Καταλληλότητας
Γ) Ειδική άδεια
Δ) Υπαγωγή με το 5% στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Σε γνώρισαν και σε γουστάρισαν, στο ραντεβουδάκι να κρατάς:

1. Αστυνομική ταυτότητα (κράτα τη στο πορτοφόλι, δε θα στη ζητήσει κανείς)
2. Βιβλιάριο Υγείας (αν χωράει, κι αυτό στο πορτοφόλι)
3. Όλες τις εργαστηριακές εξετάσεις (ντόϊνγκκκκ, μου είχε πει η Ανθή ότι δεν τις βλέπουν και δεν πήρα τίποτα μαζί μου, μόνο τα πορίσματα για να είμαι σίγουρος, νομίζω είναι για άλλους ασθενείς, αρθοπεδικούς, καρδιές κλπ)

Είσαι συνεπής στο ραντεβουδάκι, θα περιμένεις και 1-2 ώρες και τελικά:

- Θα σε ξεπετάξουν σε 5 λεπτά, ο γιατρός θα βαριέται του θανάτου...
- Θα σου πουν στο τέλος πως τις απαντήσεις τις δίνουν κάθε Δευτέρα και πως πολύ θα ήθελαν να σε ξαναδούν, να τριτώσει η επίσκεψη για να πάει καλά και το προξενιό της Θειάς Κούλας!

Μέχρι στιγμής έχω ζήσει το μεγαλείο των δύο πρώτων επισκέψεων, μετά το Πάσχα θα σας περιγράψω και τη συνέχεια.

=================== 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010 ================

Τελευταία επαφή μου με την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή ήταν χτες που παρέλαβα την γνωμάτευση: ένα απλό χαρτί που έχει πάνω μια σφραγίδα: "Ισχύει για κάρτα απεριορίστων διαδρομών", άλλη μια σφραγίδα "ΑΝΑΠΗΡΙΑ άνω του 67%, Χορηγείται για την οικονομική Εφορία". 

Όπως καταλαβαίνετε, το χαρτί βγαίνει 2-3 φωτοτυπίες, επικυρώνεται στα ΚΕΠ και ένα το δίνουμε στο λογιστή να το χρησιμοποιήσει στην φορολογική δήλωση (αν κάνει κάτι), ένα άλλο το χρησιμοποιούμε για να εκδώσουμε την κάρτα απεριορίστων διαδρομών, περιγραφή στο εξής άρθρο. 

8 ΣΚΕΨΕΙΣ:

( fortounata) 23/3/10, 3:54 μ.μ.  

καλό κουράγιο.έχει πολύ τρέξιμο.

xunder18 23/3/10, 6:20 μ.μ.  

πλακα εχει αλλα εδω που τα λεμε δε κανουν και καμια εξεταση , απλα πας , λες εγω ειμαι [αν δε μπορεις στελνεις και κανεναν αλλον ] και τελoς ! Ειναι πολυ γελοιο που ουτε καν κοιτανε βιβλιαριο υγειας ή εστω καμια παλιοτερη εξεταση...

Ionathan 8/4/10, 2:49 μ.μ.  

Ανανέωσα το άρθρο για την Χορήγηση Ποσοστού Αναπηρίας και θα συνεχίσω ανάποδα πάλι, πως αξιοποιούμε το χαρτί αυτό για να βγάλουμε Κάρτα Απεριορίστων Διαδρομών, κάτι που είναι στα προνόμιά μας.

Maria Nefeli D 8/4/10, 9:57 μ.μ.  

Γειά σου Γιώργη,
Γειά σας παιδιά,

Σχετικά με το ποσοστό αναπηρίας: Βλέπω πως στην ΕΛλάδα σας δυσκολεύουν πολύ για να πάρετε αυτά που δικαιούστε.. Εμάς στην Κύπρο είναι καλύτερα τα πράγματα.. εγώ εδώ και 4 χρόνια ανακάλυψα ότι δικαιούμαστε κάποιο ποσοστό ως αναπηρία, έτσι εδώ και 4 χρόνια μου στέλνουν ποσοστό ως αναπηρία.. έτσι θεωρούμε.. και το μόνο που χρειαζόταν ήταν να πάρει η μαμά μου το χαρτί (report) απο το δημόσιο νοσοκομείο, την διάγνωση και την κάρτα αναπηρίας που έχω αυτή την ασθένεια, και αυτό ήταν.. βέβαια εμάς κάθε λίγο και λιγάκι έρχονται απο το γραφέίο ευημερίας κοινωνικοί λειτουργοί για να με ελέγξουν αν ακόμα είμαι άρρωστη (σαν να και θα επανέλθουν οι ζημιές που παθαίνω ή σαν να και θα γίνω καλά).. αλλά τι να πείς? τώρα λένε πως θα μας κόψουν κάποιο ποσοστό απο το επίδωμα γιατί η κρίση τους χτύπησε κατακούταλα!!!

Αυτά για το ποσοστό αναπηρίας απο την Κύπρο!!

Καληνύχτα σε όλους!!

Ionathan 8/4/10, 10:09 μ.μ.  

Καλώς το Μαράκι,

από τα λίγα που έχω ακούσει, έτσι είναι τα πράγματα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, περίπου. Σε εσάς έμεινε μάλλον η νοοτροπία από τους Άγγλους, όπως και άλλα πράγματα και συγκαταλέγεται στα θετικά. Σε εμάς θα πρέπει κάποιος να γίνει Σέρλοκ Χόλμς για να βρει τι δικαιούται, σαν να μην θέλει το κράτος να δώσει τις παροχές στους κατοίκους του. Κακιά νοοτροπία, ακόμα και από εμάς!

Να είσαι καλά Μαράκι, καλό σου βράδυ!

angel 2/6/11, 1:48 π.μ.  

Γνωρίζω πως καθημερινά πολλοί ψάχνουν για πληροφορίες όσον αφορά τις παροχές καρκινοπαθών και είπα να γράψω την πρόσφατη εμπειρία μου. Ότι γράφω αφορά αναπηρική σύνταξη.
Κατέθεσα όλα τα δικαιολογητικά στο ταμείο μου (ΕΤΑΠ ΜΜΕ) στις 14 Φεβρουαρίου. Τέλη Μαρτίου μου ήρθε ειδοποίηση από το ΙΚΑ για να περάσω Πρωτοβάθμια Υγειονομική επιτροπή στις 27 Μαΐου. Ήμουν 8.30 στα κεντρικά του ΙΚΑ στην Πειραιώς. Μια διοικητική υπάλληλος μας πήρε τις ταυτότητες. Στις 9.00 ήρθαν οι γιατροί. Πέρασα πρώτη παρά το ό,τι είχα αριθμό 11 γιατί έπρεπε να φύγει ο ογκολόγος. Ο οποίος γιατρός ήταν ευγενέστατος! Μου ψηλάφισε την τομή στη μασχάλη μόνο και μου ζήτησε τις εξετάσεις από τον τελευταίο επανέλεγχο. Τις εξετάσεις αυτές τις κράτησε στον φάκελό μου, γι αυτό βγάλτε φωτοτυπίες να κρατήσετε πριν τις δώσετε. Απαραίτητες και οι αιματολογικές που αναφέρουν δείκτες. Όπως επίσης και η ιστολογική από το χειρουργείο. Αυτή είναι άκρως απαραίτητη όσον αφορά το ca μαστού, γιατί αν είναι in situ σε κόβουν.
Περίμενα μέχρι τη 1.00 που δίνουν τις απαντήσεις. Πέρασα με 67%. Από τους 15 που ήμασταν οι 12 κόπηκαν. Αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι, κάνεις επί τόπου ένσταση και πολλοί περνούν τη δεύτερη φορά.
Τώρα τα χαρτιά μου θα πάνε πίσω στο ταμείο μου όπου και αυτό θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης του ΙΚΑ. Πρέπει κι αυτό να προστατέψει τα οικονομικά του, μου είπαν!!!!!
Το ΙΚΑ θα με καλέσει να περάσω δευτεροβάθμια επιτροπή και η απόφαση αυτή θα είναι τελεσίδικη. Οψόμεθα...

Δεν ξέρω πως νιώθω, ίσως δεν νιώθω και πολύ καλά με όλα αυτά, αλλά η ανεργία μου έχει κτυπήσει κόκκινο, μακάρι να είχα έναν αξιοπρεπή μισθό και να μην χρειαζόταν να κάνω κάτι άλλο. Και μετά το σκέπτομαι αλλιώς, δουλεύω 24 συναπτά έτη, πάντα βράδυ σε ένα περιβάλλον άκρως αγχωτικό, ΄΄γαζωμένη΄΄ στο χώρο από υπολογιστές. Αυτό ξέρω να κάνω και τίποτε άλλο...

Φιλιά σε όλους και καλή δύναμη σε όσους ξεκινήσουν αυτήν την περιπέτεια.

stellaki13 29/5/12, 12:28 μ.μ.  

ΠΑΡΑΚΑΛΑΩ ΠΟΛΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΠΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΣ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΜΑΙ 30 ΕΤΩΝ ΕΧΩ 1380 ΕΝΣΗΜΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 5 ΕΤΙΑ 600 ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΙΚΑ.10Ν ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΗ 1 ΕΤΟΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΕΞΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ 250 ΕΝΣΗΜΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ?ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΙΚΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΙ ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΟΥ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ 1ΕΤΟΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΔΕΝ ΕΞΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΥΠΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΗΡΑΤΟΣ ΑΛΗΘΕΥΕΙ?ΚΑΙ 2ΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΟ ΟΚΑΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΗΠΑΤΙΤΙΔΑ C MPORV ΑΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΤΟ ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΑ 1500 ΕΝΣΗΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΟΧΙ ΕΞΑΓΟΡΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΤΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ Η ΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΟ ΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΘΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙτην ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ an περασω επιτροπη ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΟΛΙΣ ΑΚΟΥΝΕ ΟΚΑΝΑ ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΜΕΙΣ ΟΥΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΔΕΝ ΜΕ ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΑΧΤΥΛΟΔΕΙΚΤΟΥΜΕΝΟΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑΤΕ ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ ΠΟΛΥ

angel 6/6/12, 11:07 μ.μ.  

stellaki13, ρίξε μια ματιά εδώ

http://www.ika.gr/gr/infopages/asf/pensions/handicap_sub/handicap_a.cfm

από ότι βλέπω αν είσαι 30 χρονών χρειάζεσαι ακριβώς 1380 ένσημα, άρα είσαι στο όριο.

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008, mail@me

Back to TOP  

SYNC BLOGS
free website stats program